SVE ZA NASTAVU TK NA JEDNOM MJESTU
Snimljena videa iz tehničkog crtanja.
Crtanje perspektive u dvije točke - LINK
Pravilno crtanje pravokutnika i kotrianje
Crtanje izometrije kvadra zadanih dimezija
Crtanje pravokutne projekcije na jedan način.
Crtanje pravokutne projekcije na drugi način
Mjerilo, kotiranje i pravokutna projekcija
Mjerilo, kotiranje i pravokutna projekcija - zadatak
Mjerilo, kotiranje i pravokutna projekcija - rješenje
Zadatak - ponavljanje pravokutne projekcije i mjerila - 7.r (kosina)
Rješenje - ponavljanje pravokutne projekcije i mjerila - 7.r
Zadatak - Uporaba pribora - vrste crta - kotiranje
Rješenje - Uporaba pribora - vrste crta - kotiranje
Okvir A4, sastavnica sa zaglavljem A4 - dimenzije
Izgled A4 (nacrtan okvir sa satsavnicom i zaglavljem) - 7.razred
Tehničko pismo vježba i zadatak
Nagib olovke pri crtanju tehničkih crteža
P5 - 1/2 - 3. zadatak (skiciranje) - šk.god. 2021./2022. online nastava
Zadatak- Vještina i preciznost - crtanje crta
Rješenje - Vještina i preciznost - crtanje crta
ZD - Vještina i preciznost - crtanje crta + rezanje - 5. razred
RJ - Vještina i preciznost - crtanje crta + rezanje - 5. razred
Norme pribor i vrste crta u tehničkom crtanju
Korak po korak - Crtanje mreže kvadra s kvadratnom bazom
Ponavljanje prostorne i pravokutne projekcije
Ponavljanje prostorne i pravokutne projekcije - rješenje
Zadatak - mjerenje, kotiranje i crtanje zadanih likova
Rješenje - mjerenje, kotiranje i crtanje zadanih likova
Zadatak: Nacrtaj kvadar 40 x 40 x 60 mm (format papira A5 - 160g/m2)
Video - Crtanje mreže geometrijskog tijela - kvadar s kvadratnom bazom
PDF - Crtanje mreže i plašta geometrijskog tijela - kvadar s kvadratnom bazom
6. razred - GRADITELJSKO KOTIRANJE
Postupak graditeljskog kotiranja - korak po korak
Zadatak - pravilno kotiraj crtež u strojarskom i graditeljskom kotiranju
Rješenje - pravilno kotiraj crtež u strojarskom i graditeljskom kotiranju - jedno od mogućih rješenja
Zadatak TK6 - udžbenik str. 11. ZD3.
Zadatak TK6 - rb - T1 - ZD10
Zadatak - Nacrtano u mjerilu strojarsko kotiranje - u graditeljsko kotiranje M 1:1
Rješenje - Nacrtano u mjerilu strojarsko kotiranje - u graditeljsko kotiranje M 1:1
Dvorišni stol - od skice do tehničke dokumentacije
Izmjera stola - NAPOMENA: svaki razred ima drukčije izmjere
Sastavni crtež i pravokutna projekcija
Radionički crtež sa sastavnicom i zaglavljem sa T3 listića
Radionički crtež sa sastavnicom i zaglavljem sa P3 listića
P3 - Od skice do tehničke dokumentacije - izrada radioničkog crteža školske klupe
Radionički crtež školske klupe - bez kotiranja
Radionički crtež školske klupe - kotiran
6.r - Križaljka - T7, T1, T2, T3
Graditeljstvo
Neobične / zanimljive građevine - video
Istraživački zadatak - NEOBIČNE / ZANIMLJIVE GRAĐEVINE
Simboli u graditeljstvu
Zadatak - Nacrtaj simbol i kotiraj tlocrt - graditeljsko kotiranje
Rješenje Nacrtaj simbol i kotiraj tlocrt - graditeljsko kotiranje
Zadatak - Nacrtaj simbol za dvokrilni prozor
Rješenje- Nacrtaj simbol za dvokrilni prozor
Zadatak - Nacrtaj simbol za vrata
Rješenje - Nacrtaj simbol za vrata
Zadatak - Nacrtaj simbol i kotiraj tlocrt - graditeljsko kotiranje
Rješenje - Nacrtaj simbol i kotiraj tlocrt - graditeljsko kotiranje
Zadatak - Kotiraj tlocrt učionice i ucrtaj simbole
Rješenje - Kotiraj tlocrt učionice i ucrtaj simbole
Svaki učenik treba imati svoje LJEPILO za izradu makete kuće.
Zadatak - Tehnički crtež remenskog prijenosa u uvećanom mjerilu
Redoslijed crtanja remenskog prijenosa
Rješenje - Tehnički crtež remenskog prijenosa u uvećanom mjerilu
Samovrednovanje - Tehnički crtež remenskog prijenosa u uvećanom mjerilu
Online aplikacija za crtnje mehanizama
Zadatak - Radionički crtež - Vjetrulja Fausta Vrančića
Rješenje - Radioniči crtež - Vjetrulja Fausta Vrančića
Okvir, sastavnica sa zaglavljem
Video - pomoć pri crtanju Vjetrulje
P4 - Vrste tehničkih crteža i presjeci
P4 -rješenje zadatka - ako se koristi ostatak U profila iz prve vježbe
P4 rješenje zadatka - ako se ne koristi ostatak U profila iz prve vježbe
Okvir A4
P5 - Vrste projekcija
Rješenje 1. zadatka - bez kota
Zadatak - izračunaj duljinu žice
Zadatak - zakovica
Rješenje - zakovica
Zadatak - Pinceta
Rješenje - Pinceta
Zadatak - Vijak u mjerilu
Zadatak - Vijak u mjerilu -1
Pomična mjerka - projektno istraživaki zadatci
Labortaorij preciznih mjerenja
8. razred
Otvoreni i zatvoreni strujni krug
Alat za rezanje kabela i vodiča
Strujni krugovi kućne električne instalacije
P5 -2/2 izrada i P5 - video kako izgleda model
Elektronika
OPERACIJSKA LISTA - Napravi svoje pomagalo za određivanje vrijednosti otpornika - četiri prstena
Radionički crtež - Napravi svoje pomagalo za oređivanje vrijednosti otpornika - četiri prstena
Način računanja otpornika - IZZI - potrabno se logirati sa AAI@EduHr
ZA ZNATIŽELJNE - NAPRAVI I DONESI U ŠKOLU - ZARADI OCJENU!!!
Izradi svoje "Čudovište" Predlošci za "Čudovišta"
:: opširnije ::
Radionica "Kamen priča ZAdru"
Učenici naše škole sudjelovali su u kreativnoj radionici pod nazivom "Kamen priča Zadru". Voditelji radionice Maja Kresović i Jasenka Čirjak. Radionica je bila posvećena oslikavanju kamenih pločica i kamenih oblutaka motivima Zadra i pisanju glagoljice, s dodatkom izrade origami ždralova.
:: opširnije ::"Zadru za DAR"
Povodom obilježavanja Dana Grada kroz cijeli studeni održavale su se radionice učenike od 5. do 8. razreda. Tijekom radionica (INA Mladi tehničari) učenici su izrađivali MOSTOVE.
:: opširnije ::„Pogled kroz naočale“
U petak, 8. studenoga 2024., osnovna škola Petra Preradovića postala je prava tvornica kreativnosti, gdje su se okupili najbolji mladi modelari Zadarske županije. Natjecanje Modelarske lige okupilo je 34 učenika iz 17 škola, koji su imali priliku pokazati svoja tehnička znanja i vještine, natječući se za plasman na državnu razinu.
:: opširnije ::Školsko natjecanje Modelarska liga
Dana 29. i 30. listopada 2024. godine u našoj školi održano je školsko natjecanje iz Modelarske lige. Na natjecanju su sudjelovala 4 ekipe s ukupno 8 učenika koji su pokazali svoju vještinu, kreativnost i timski rad. Najbolje rezultate ostvarili su Parik P. i Ivan M., koji su se plasirali na županijsko natjecanje. Županijsko natjecanje održat će se 8. studenoga 2024. godine u Osnovnoj školi Petra Preradovića.
Čestitke svim sudionicima i želimo našim predstavnicima puno uspjeha!
:: opširnije ::
Radionica "Pokretni most"
Društvo pedagoga tehničke kulture Zadar, u suradnji s Hrvatskim savezom pedagoga tehničke kulture, uspješno je organiziralo radionicu "Pokretni most" za učenike od 5. do 8. razreda osnovnih škola i njihove mentore. Učenici su, uz podršku svojih mentora, imali priliku raditi na izradi pokretnih mostova, a također su se okušali u elektronici i lemljenju.
Potraži više na poveznici INA Mladi tehničari
Jednodnevni edukativni izlet u Splitu
Karlo Šarić i Roko Pilipović, učenici 8. razreda koji aktivno sudjeluju u INA Mladi tehničari, sudjelovali su na jednodnevnom edukativnom izletu u Splitu. Izlet je organiziranom od strane Zajednice tehničke kulture Zadarske županije, a održan 12. listopada 2024. godine. Učenici su imali priliku posjetiti Prirodoslovni muzej i Galeriju Meštrović, te su sudjelovali u nizu zanimljivih i poučnih aktivnosti. Ova inicijativa dio je programa Zajednice s ciljem promicanja tehničke kulture i znanja među mladima.
Potraži više na poveznici INA Mladi tehničari
Pročitaj više na poveznici: www.ztkzd.hr
šk.god.2023./2024. Pisane provjere
Listiovi za odgovore preko aplikacije Examica.it
:: opširnije ::7.razred - praktični radovi
:: opširnije ::Izradi svoj QR kôd
Plikers kartice - pronađi prema broju u imeniku svoj QR kôd
:: opširnije ::Piljenje šperploče pomoću rezbarskog luka
:: opširnije ::6.razredi TKO ŽELI
Izradi i donesi na sat.
:: opširnije ::6. razred - praktične vježbe
Elementi vredovanja i ocjenjivanaj sa svaki praktičan rad
:: opširnije ::
Izradi prema tehničkoj dokumentaciji
Fle-six - video
FLE-SIX - printanje na 120g/m2 ili 160g/m2
Vjetrenjača - video
print dijelovi na A4 - (160 g/m2) 1 2 3 i 4
Radionički crtež Pozicija 1 i Pozicija 2 i 3
Arci za printanje na A4 papir 160g/m2 - Stranica 1 i Stranica 2
Krevet za jednu osobu
KREVET ZA JEDNU OSOBU - PRAVOKUTNA PROJEKCIJA.pdf
KREVET ZA JEDNU OSOBU - RADIONIČKI CRTEŽ.pdf
KREVET ZA JEDNU OSOBU - SASTAVNI CRTEŽ.pdf
maketa od papira 120gr/m2
KREVET ZA JEDNU OSOBU - od papira izrezati saviti i zalijepiti.pdf
STOL ZA DNEVNI BORAVAK - skica izometrije i pravokutne projekcije - rješenje.pdf
STOL ZA DNEVNI BORAVAK - RADIONIČKI CRTEŽ.pdf
Zmaj
Izradi svoju spajalicu - 7.razred
Kućica u jednom potezu - 7 razred
Izradi kutiju iznenađenja - kockice skočkice
Plaštevi kutijica i kockice - isprintaj na 160 ili 200 g/m2
:: opširnije ::Obrasci preko kojih možete ponavljati cjeline
I. polugodište (neka od pitanja)
8. razred - u izradi
Mladi tehničari - školska razina
- županijska razina
- državna razina
:: opširnije ::Plickers provjera
Iz udžbenika: 3. - 6. i 25. -35.
Iz udžbenika: 9. do 23. i stranica 34.
Iz udžbenika: 27.-39. bez pomoćne mjerke
Iz udžbenika: 9.-29.
90% - 100% odličan
74% - 89% vrlo dobar
57% - 73% dobar
41% - 56% dovoljan
0 - 40% nedovoljan
Kwizard
Uči i provjeri gradivo uz bogatu kwiznicu znanja!
15.000+ pitanja i objašnjenja s karticama iz svih lekcija osnovne škole, uz stručnu pomoć profesora i stručnjaka.
3D Vizualizacija - TINKERCAD
Tinkercad je besplatna, jednostavna aplikacija za 3D dizajn, elektroniku i kodiranje. Koriste ga učitelji, djeca i dizajneri za dizajniranje i izradu! Saznajte više na adresi https://www.tinkercad.com/
Saznajte osnovne funkcije Tinkercada.
Besplatno je i jednostavno!
:: opširnije ::
Što je Plickers?
https://e-laboratorij.carnet.hr/plickers/
:: opširnije ::
Nastavni predmet TK kod učenika razvija vještine na području:
Elementi vrednovanja u Tehničkoj kulturi
Odgojno-obrazovni ishodi okvir su za vrednovanje i ocjenjivanje, a svojom strukturom sadržavaju spoznajnu, psihomotoričku i afektivnu komponentu.
Spoznajne komponente – teorijska i činjenična znanja, razumijevanje i primjena. Može ih se vrednovati tijekom izvođenja zadataka na nastavi i kao rezultate rada poput tehničkih crteža, rezultate ispitivanja svojstava i mjerenja mjernih veličina tijekom učeničkog izvješćivanja, prezentiranja, obrazlaganja i objašnjavanja vlastitoga rada.
Psihomotoričke komponente – umijeća i vještine, od imitacije i manipulacije do precizacije. Vrednuje se razina usvojenih vještina rukovanja priborom, alatima i strojevima, mjernim instrumentima i različitim tehničkim tvorevinama. Vrednuju se rezultati rada kao što su tehnički crteži, skice, tehnička dokumentacija, rezultati mjerenja i ispitivanja, tehničke tvorevine. Ocjenjuju se samo radovi i tvorevine koje učenik izradi u školi tijekom nastave.
Afektivne komponente – samostalnost i odgovornost, razina samostalnosti pri obavljanju zadataka. Vrednuje se savjesnost i redovitost u radu, preuzimanje odgovornosti prema svojemu radu, radnim zadatcima, sredstvima, drugim sudionicima i učitelju.
Metode i tehnike vrednovanja usvojenosti odgojno-obrazovnih ishoda
Vrednovanje se ostvaruje primjenom različitih metoda koje uključuju usmeno provjeravanje, vrednovanje grafičkih radova, laboratorijskih vježbi, izrađenih tehničkih tvorevina i prezentacija. Posebnost predmeta mogućnost je vrednovanja odgojno-obrazovnih ishoda u svim komponentama praktičnim radom pri čemu učitelj osmišljava elemente vrednovanja. Ocjenjivanje učenika treba biti usmjereno samo na ona znanja i vještine koje je učenik imao mogućnost uvježbati. Prema navedenome u predmetu Tehnička kultura vrednujemo teorijska i činjenična znanja, vještine i pripadajuću samostalnost i odgovornost.
Izvješćivanje, ocjenjivanje i zaključna ocjena
Na početku školske godine i prije usvajanja odgojno-obrazovnoga ishoda upoznajemo učenike s elementima praćenja i vrednovanja. Praćenje i informiranje učenika o njegovu napredovanju provodi se kontinuirano dijagnostički, formativno i sumativno. Napredovanje učenika pratimo pisanim bilješkama, a razinu usvojenosti odgojno-obrazovnih ishoda brojčanom ocjenom. Na kraju nastavne godine izražava se zaključna ocjena nastavnoga predmeta koja uključuje sve komponente. Kao numerički pokazatelj razine usvojenosti odgojno-obrazovnih ishoda definiranih kurikulumom zadržava se ljestvica školskih ocjena od pet stupnjeva. Kao i dosad, zaključna se ocjena izriče riječju i brojkom (nedovoljan – 1, dovoljan – 2, dobar – 3, vrlo dobar – 4, odličan – 5).
Osnovna je svrha vrednovanja, ocjenjivanja i izvješćivanja unaprjeđivanje učenja i napredovanje učenika u svim aspektima učenja. Vrednovanje treba rezultirati jasnim, specifičnim, pravovremenim i konstruktivnim povratnim informacijama koje učenicima pomažu u daljnjemu učenju i motiviraju ih za rad, a učiteljima omogućuju daljnje planiranje poučavanja. Vrednovanje se temelji na cjelovitome pristupu praćenja i poticanja individualnoga razvoja svakoga učenika te se usmjerava na prepoznavanje uspjeha i poticanje pozitivnih obrazaca motivacije i učenja.
Usvojenost sadržaja ispituje se jedan put u polugodištu. Ispitivanje teorijskog znanja preko aplikacije Plickers. Teorijski sadržaja sastoji se od 20 pitanja odabranih s teorijskih listića koji su obrađeni na nastavi i to: I skupina zadataka (Zadaci ove skupine su istinite ili neistinite tvrdnje.) i II skupina zadataka (uz svaki zadatak ove skupine ponuđena su 4 odgovora od kojih je samo jedan ispravan.) i primjenu znanja III skupina zadatka (Zadatak tehničkog crtanja)
Izgled tablice za vrednovanje odgojno-obrazovnih ishoda u predmetu Tehnička kultura:
Učiteljica Tehničke kulture: Jasenka Čirjak
Namjeravaš pohađati školu gdje je potrebno predznanje iz tehničkog crtanja ispuni upitnik.
« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |