„Pogled kroz naočale“
U petak, 8. studenoga 2024., osnovna škola Petra Preradovića postala je prava tvornica kreativnosti, gdje su se okupili najbolji mladi modelari Zadarske županije. Natjecanje Modelarske lige okupilo je 34 učenika iz 17 škola, koji su imali priliku pokazati svoja tehnička znanja i vještine, natječući se za plasman na državnu razinu.
Ovogodišnji zadatak, izrada tehničke tvorevine „Naočale“ donio je izazov, ali i priliku za kreativno izražavanje. U samo tri sata, uz pomoć alata i strojeva za obradu drva, natjecatelji su izrađivali svoje modele prema preciznim uputama i crtežima. Četveročlano povjerenstvo pomno je pratilo svaki detalj, ocjenjujući radove prema kriterijima poput organizacije radnog mjesta, pravilne upotrebe alata, urednosti, preciznosti i funkcionalnosti.
4. mjesto osvojila je ekipa “ŽOHARI” Patrik i Ivan!
Nakon službenog dijela učenici su sudjelovali u kreativnoj radionici „Mom Gradu Za Dar“, gdje su, koristeći 3D olovke, izrađivali prepoznatljive simbole Zadra. Radionica je poslužila i kao prilika za upoznavanje i stvaranje novih prijateljstava među vršnjacima iz različitih škola.
Ovaj događaj podržali su Društvo pedagoga tehničke kulture i Zajednica tehničke kulture Zadarske županije. Svi sudionici nagrađeni su pohvalnicama i prigodnim nagradama, a cijelo natjecanje ostavilo je za sobom nezaboravne dojmove i inspiraciju za buduća natjecanja!
Posjetite našu web stranicu predmeta Tehnička kultura kako biste saznali više o svim nastavnim i izvannastavnim aktivnostima, uključujući projekte i programe Mladih tehničara, te se informirali o vijestima, događanjima i natjecanjima.
Nastavni predmet TK kod učenika razvija vještine na području:
Elementi vrednovanja u Tehničkoj kulturi
Odgojno-obrazovni ishodi okvir su za vrednovanje i ocjenjivanje, a svojom strukturom sadržavaju spoznajnu, psihomotoričku i afektivnu komponentu.
Spoznajne komponente – teorijska i činjenična znanja, razumijevanje i primjena. Može ih se vrednovati tijekom izvođenja zadataka na nastavi i kao rezultate rada poput tehničkih crteža, rezultate ispitivanja svojstava i mjerenja mjernih veličina tijekom učeničkog izvješćivanja, prezentiranja, obrazlaganja i objašnjavanja vlastitoga rada.
Psihomotoričke komponente – umijeća i vještine, od imitacije i manipulacije do precizacije. Vrednuje se razina usvojenih vještina rukovanja priborom, alatima i strojevima, mjernim instrumentima i različitim tehničkim tvorevinama. Vrednuju se rezultati rada kao što su tehnički crteži, skice, tehnička dokumentacija, rezultati mjerenja i ispitivanja, tehničke tvorevine. Ocjenjuju se samo radovi i tvorevine koje učenik izradi u školi tijekom nastave.
Afektivne komponente – samostalnost i odgovornost, razina samostalnosti pri obavljanju zadataka. Vrednuje se savjesnost i redovitost u radu, preuzimanje odgovornosti prema svojemu radu, radnim zadatcima, sredstvima, drugim sudionicima i učitelju.
Metode i tehnike vrednovanja usvojenosti odgojno-obrazovnih ishoda
Vrednovanje se ostvaruje primjenom različitih metoda koje uključuju usmeno provjeravanje, vrednovanje grafičkih radova, laboratorijskih vježbi, izrađenih tehničkih tvorevina i prezentacija. Posebnost predmeta mogućnost je vrednovanja odgojno-obrazovnih ishoda u svim komponentama praktičnim radom pri čemu učitelj osmišljava elemente vrednovanja. Ocjenjivanje učenika treba biti usmjereno samo na ona znanja i vještine koje je učenik imao mogućnost uvježbati. Prema navedenome u predmetu Tehnička kultura vrednujemo teorijska i činjenična znanja, vještine i pripadajuću samostalnost i odgovornost.
Izvješćivanje, ocjenjivanje i zaključna ocjena
Na početku školske godine i prije usvajanja odgojno-obrazovnoga ishoda upoznajemo učenike s elementima praćenja i vrednovanja. Praćenje i informiranje učenika o njegovu napredovanju provodi se kontinuirano dijagnostički, formativno i sumativno. Napredovanje učenika pratimo pisanim bilješkama, a razinu usvojenosti odgojno-obrazovnih ishoda brojčanom ocjenom. Na kraju nastavne godine izražava se zaključna ocjena nastavnoga predmeta koja uključuje sve komponente. Kao numerički pokazatelj razine usvojenosti odgojno-obrazovnih ishoda definiranih kurikulumom zadržava se ljestvica školskih ocjena od pet stupnjeva. Kao i dosad, zaključna se ocjena izriče riječju i brojkom (nedovoljan – 1, dovoljan – 2, dobar – 3, vrlo dobar – 4, odličan – 5).
Osnovna je svrha vrednovanja, ocjenjivanja i izvješćivanja unaprjeđivanje učenja i napredovanje učenika u svim aspektima učenja. Vrednovanje treba rezultirati jasnim, specifičnim, pravovremenim i konstruktivnim povratnim informacijama koje učenicima pomažu u daljnjemu učenju i motiviraju ih za rad, a učiteljima omogućuju daljnje planiranje poučavanja. Vrednovanje se temelji na cjelovitome pristupu praćenja i poticanja individualnoga razvoja svakoga učenika te se usmjerava na prepoznavanje uspjeha i poticanje pozitivnih obrazaca motivacije i učenja.
Usvojenost sadržaja ispituje se jedan put u polugodištu. Ispitivanje teorijskog znanja preko aplikacije Plickers. Teorijski sadržaja sastoji se od 20 pitanja odabranih s teorijskih listića koji su obrađeni na nastavi i to: I skupina zadataka (Zadaci ove skupine su istinite ili neistinite tvrdnje.) i II skupina zadataka (uz svaki zadatak ove skupine ponuđena su 4 odgovora od kojih je samo jedan ispravan.) i primjenu znanja III skupina zadatka (Zadatak tehničkog crtanja)
Izgled tablice za vrednovanje odgojno-obrazovnih ishoda u predmetu Tehnička kultura:
Učiteljica Tehničke kulture: Jasenka Čirjak
Namjeravaš pohađati školu gdje je potrebno predznanje iz tehničkog crtanja ispuni upitnik.
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |