SVE ZA NASTAVU TK NA JEDNOM MJESTU
Snimljena videa iz tehničkog crtanja.
Crtanje perspektive u dvije točke - LINK
Pravilno crtanje pravokutnika i kotrianje
Crtanje izometrije kvadra zadanih dimezija
Crtanje pravokutne projekcije na jedan način.
Crtanje pravokutne projekcije na drugi način
Mjerilo, kotiranje i pravokutna projekcija
Mjerilo, kotiranje i pravokutna projekcija - zadatak
Mjerilo, kotiranje i pravokutna projekcija - rješenje
Zadatak - ponavljanje pravokutne projekcije i mjerila - 7.r (kosina)
Rješenje - ponavljanje pravokutne projekcije i mjerila - 7.r
Zadatak - Uporaba pribora - vrste crta - kotiranje
Rješenje - Uporaba pribora - vrste crta - kotiranje
Okvir A4, sastavnica sa zaglavljem A4 - dimenzije
Izgled A4 (nacrtan okvir sa satsavnicom i zaglavljem) - 7.razred
Tehničko pismo vježba i zadatak
Nagib olovke pri crtanju tehničkih crteža
P5 - 1/2 - 3. zadatak (skiciranje) - šk.god. 2021./2022. online nastava
Zadatak- Vještina i preciznost - crtanje crta
Rješenje - Vještina i preciznost - crtanje crta
ZD - Vještina i preciznost - crtanje crta + rezanje - 5. razred
RJ - Vještina i preciznost - crtanje crta + rezanje - 5. razred
Norme pribor i vrste crta u tehničkom crtanju
Korak po korak - Crtanje mreže kvadra s kvadratnom bazom
Ponavljanje prostorne i pravokutne projekcije
Ponavljanje prostorne i pravokutne projekcije - rješenje
Zadatak - mjerenje, kotiranje i crtanje zadanih likova
Rješenje - mjerenje, kotiranje i crtanje zadanih likova
Zadatak: Nacrtaj kvadar 40 x 40 x 60 mm (format papira A5 - 160g/m2)
Video - Crtanje mreže geometrijskog tijela - kvadar s kvadratnom bazom
PDF - Crtanje mreže i plašta geometrijskog tijela - kvadar s kvadratnom bazom
6. razred - GRADITELJSKO KOTIRANJE
Postupak graditeljskog kotiranja - korak po korak
Zadatak - pravilno kotiraj crtež u strojarskom i graditeljskom kotiranju
Rješenje - pravilno kotiraj crtež u strojarskom i graditeljskom kotiranju - jedno od mogućih rješenja
Zadatak TK6 - udžbenik str. 11. ZD3.
Zadatak TK6 - rb - T1 - ZD10
Zadatak - Nacrtano u mjerilu strojarsko kotiranje - u graditeljsko kotiranje M 1:1
Rješenje - Nacrtano u mjerilu strojarsko kotiranje - u graditeljsko kotiranje M 1:1
Dvorišni stol - od skice do tehničke dokumentacije
Izmjera stola - NAPOMENA: svaki razred ima drukčije izmjere
Sastavni crtež i pravokutna projekcija
Radionički crtež sa sastavnicom i zaglavljem sa T3 listića
Radionički crtež sa sastavnicom i zaglavljem sa P3 listića
P3 - Od skice do tehničke dokumentacije - izrada radioničkog crteža školske klupe
Radionički crtež školske klupe - bez kotiranja
Radionički crtež školske klupe - kotiran
6.r - Križaljka - T7, T1, T2, T3
Graditeljstvo
Neobične / zanimljive građevine - video
Istraživački zadatak - NEOBIČNE / ZANIMLJIVE GRAĐEVINE
Simboli u graditeljstvu
Zadatak - Nacrtaj simbol i kotiraj tlocrt - graditeljsko kotiranje
Rješenje Nacrtaj simbol i kotiraj tlocrt - graditeljsko kotiranje
Zadatak - Nacrtaj simbol za dvokrilni prozor
Rješenje- Nacrtaj simbol za dvokrilni prozor
Zadatak - Nacrtaj simbol za vrata
Rješenje - Nacrtaj simbol za vrata
Zadatak - Nacrtaj simbol i kotiraj tlocrt - graditeljsko kotiranje
Rješenje - Nacrtaj simbol i kotiraj tlocrt - graditeljsko kotiranje
Zadatak - Kotiraj tlocrt učionice i ucrtaj simbole
Rješenje - Kotiraj tlocrt učionice i ucrtaj simbole
Svaki učenik treba imati svoje LJEPILO za izradu makete kuće.
Zadatak - Tehnički crtež remenskog prijenosa u uvećanom mjerilu
Redoslijed crtanja remenskog prijenosa
Rješenje - Tehnički crtež remenskog prijenosa u uvećanom mjerilu
Samovrednovanje - Tehnički crtež remenskog prijenosa u uvećanom mjerilu
Online aplikacija za crtnje mehanizama
Zadatak - Radionički crtež - Vjetrulja Fausta Vrančića
Rješenje - Radioniči crtež - Vjetrulja Fausta Vrančića
Okvir, sastavnica sa zaglavljem
Video - pomoć pri crtanju Vjetrulje
P4 - Vrste tehničkih crteža i presjeci
P4 -rješenje zadatka - ako se koristi ostatak U profila iz prve vježbe
P4 rješenje zadatka - ako se ne koristi ostatak U profila iz prve vježbe
Okvir A4
P5 - Vrste projekcija
Rješenje 1. zadatka - bez kota
Zadatak - izračunaj duljinu žice
Zadatak - zakovica
Rješenje - zakovica
Zadatak - Pinceta
Rješenje - Pinceta
Zadatak - Vijak u mjerilu
Zadatak - Vijak u mjerilu -1
Pomična mjerka - projektno istraživaki zadatci
Labortaorij preciznih mjerenja
8. razred
Otvoreni i zatvoreni strujni krug
Alat za rezanje kabela i vodiča
Strujni krugovi kućne električne instalacije
P5 -2/2 izrada i P5 - video kako izgleda model
Elektronika
OPERACIJSKA LISTA - Napravi svoje pomagalo za određivanje vrijednosti otpornika - četiri prstena
Radionički crtež - Napravi svoje pomagalo za oređivanje vrijednosti otpornika - četiri prstena
Način računanja otpornika - IZZI - potrabno se logirati sa AAI@EduHr
ZA ZNATIŽELJNE - NAPRAVI I DONESI U ŠKOLU - ZARADI OCJENU!!!
Izradi svoje "Čudovište" Predlošci za "Čudovišta"
Nastavni predmet TK kod učenika razvija vještine na području:
Elementi vrednovanja u Tehničkoj kulturi
Odgojno-obrazovni ishodi okvir su za vrednovanje i ocjenjivanje, a svojom strukturom sadržavaju spoznajnu, psihomotoričku i afektivnu komponentu.
Spoznajne komponente – teorijska i činjenična znanja, razumijevanje i primjena. Može ih se vrednovati tijekom izvođenja zadataka na nastavi i kao rezultate rada poput tehničkih crteža, rezultate ispitivanja svojstava i mjerenja mjernih veličina tijekom učeničkog izvješćivanja, prezentiranja, obrazlaganja i objašnjavanja vlastitoga rada.
Psihomotoričke komponente – umijeća i vještine, od imitacije i manipulacije do precizacije. Vrednuje se razina usvojenih vještina rukovanja priborom, alatima i strojevima, mjernim instrumentima i različitim tehničkim tvorevinama. Vrednuju se rezultati rada kao što su tehnički crteži, skice, tehnička dokumentacija, rezultati mjerenja i ispitivanja, tehničke tvorevine. Ocjenjuju se samo radovi i tvorevine koje učenik izradi u školi tijekom nastave.
Afektivne komponente – samostalnost i odgovornost, razina samostalnosti pri obavljanju zadataka. Vrednuje se savjesnost i redovitost u radu, preuzimanje odgovornosti prema svojemu radu, radnim zadatcima, sredstvima, drugim sudionicima i učitelju.
Metode i tehnike vrednovanja usvojenosti odgojno-obrazovnih ishoda
Vrednovanje se ostvaruje primjenom različitih metoda koje uključuju usmeno provjeravanje, vrednovanje grafičkih radova, laboratorijskih vježbi, izrađenih tehničkih tvorevina i prezentacija. Posebnost predmeta mogućnost je vrednovanja odgojno-obrazovnih ishoda u svim komponentama praktičnim radom pri čemu učitelj osmišljava elemente vrednovanja. Ocjenjivanje učenika treba biti usmjereno samo na ona znanja i vještine koje je učenik imao mogućnost uvježbati. Prema navedenome u predmetu Tehnička kultura vrednujemo teorijska i činjenična znanja, vještine i pripadajuću samostalnost i odgovornost.
Izvješćivanje, ocjenjivanje i zaključna ocjena
Na početku školske godine i prije usvajanja odgojno-obrazovnoga ishoda upoznajemo učenike s elementima praćenja i vrednovanja. Praćenje i informiranje učenika o njegovu napredovanju provodi se kontinuirano dijagnostički, formativno i sumativno. Napredovanje učenika pratimo pisanim bilješkama, a razinu usvojenosti odgojno-obrazovnih ishoda brojčanom ocjenom. Na kraju nastavne godine izražava se zaključna ocjena nastavnoga predmeta koja uključuje sve komponente. Kao numerički pokazatelj razine usvojenosti odgojno-obrazovnih ishoda definiranih kurikulumom zadržava se ljestvica školskih ocjena od pet stupnjeva. Kao i dosad, zaključna se ocjena izriče riječju i brojkom (nedovoljan – 1, dovoljan – 2, dobar – 3, vrlo dobar – 4, odličan – 5).
Osnovna je svrha vrednovanja, ocjenjivanja i izvješćivanja unaprjeđivanje učenja i napredovanje učenika u svim aspektima učenja. Vrednovanje treba rezultirati jasnim, specifičnim, pravovremenim i konstruktivnim povratnim informacijama koje učenicima pomažu u daljnjemu učenju i motiviraju ih za rad, a učiteljima omogućuju daljnje planiranje poučavanja. Vrednovanje se temelji na cjelovitome pristupu praćenja i poticanja individualnoga razvoja svakoga učenika te se usmjerava na prepoznavanje uspjeha i poticanje pozitivnih obrazaca motivacije i učenja.
Usvojenost sadržaja ispituje se jedan put u polugodištu. Ispitivanje teorijskog znanja preko aplikacije Plickers. Teorijski sadržaja sastoji se od 20 pitanja odabranih s teorijskih listića koji su obrađeni na nastavi i to: I skupina zadataka (Zadaci ove skupine su istinite ili neistinite tvrdnje.) i II skupina zadataka (uz svaki zadatak ove skupine ponuđena su 4 odgovora od kojih je samo jedan ispravan.) i primjenu znanja III skupina zadatka (Zadatak tehničkog crtanja)
Izgled tablice za vrednovanje odgojno-obrazovnih ishoda u predmetu Tehnička kultura:
Učiteljica Tehničke kulture: Jasenka Čirjak
Namjeravaš pohađati školu gdje je potrebno predznanje iz tehničkog crtanja ispuni upitnik.
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |