Datum objave: 31. 01. 2025.

Procjena spremnosti za školu

by | Upisi u prvi razred

Što znači biti spreman za školu?

Spremnost za školu obuhvaća brojne vještine:

  • Fizički (zdravstveni) status i senzomotorički razvoj – uključuje vještinu koordiniranih pokreta i ravnoteže u svim oblicima prirodnog kretanja, finu motoriku (spretnost ruke i prstiju, koordinacija oko-ruka, držanje olovke, kontroliranje olovke na papiru), usvojene navike hranjenja, spavanja te uspostavljena kontrola fizioloških funkcija.
    • Tjelesnu i zdravstvenu spremnost utvrđuje liječnik školske medicine. Tu se utvrđuje djetetova tjelesna visina i masa. Tjelesna zrelost uključuje normalno funkcioniranje osjetilnih organa (vid, sluh). Dijete također mora imati usvojene navike normalnog hranjenja, spavanja i kontrolu pražnjenja mjehura i crijeva. Pored toga, utvrđuje se opće zdravstveno stanje djeteta.
  • Socioemocionalni razvoj – uključuje spremnost na odvajanje od roditelja, prepoznavanje i samoregulaciju emocija, odgađanje zadovoljenja vlastitih potreba, određenu razinu tolerancije na frustracije, prihvaćanje neuspjeha, kontrolu impulsa, sposobnost da ograniči vlastita agresivna i ometajuća ponašanja, zna da se ne smije prekidati druge dok govore, empatiju, sposobnost prepoznavanja i komunikacije o vlastitim osjećajima.
    • Emocionalno spremno dijete može kontrolirati svoje ponašanje i osjećaje (ljutnja, strah, tuga) u situacijama kada je frustrirano, npr. kada mora raditi nešto što ga ne zanima, kada je neuspješno u nečemu, kada treba pričekati svoj red, kada se treba odvojit od roditelja i bez većih izljeva emocija i nezadovoljstva funkcionirati samostalno.
    • Socijalna spremnost djeteta odnosi se na njegovo ponašanje kada je u društvu s drugima, odraslima i djecom. Do polaska u školu dijete bi već trebalo razlikovati poželjno od nepoželjnog ponašanja, uvažavati druge ljude i njihove potrebe. Jednostavno rečeno, trebalo bi surađivati i slijediti upute odraslih te se moći pridržavati određenih pravila ponašanja u situaciji kada nije „centar svijeta“ kao što je to u obitelji, nego dio grupe koja funkcionira po određenim pravilima kojih se treba pridržavati.

Ako dijete ima teškoća s nekom od navedenih komponenti, to bi moglo predstavljati problem i za njega i za opću razrednu dinamiku.

  • Jezični razvoj – dijete treba tečno govoriti hrvatski jezik bez pogrešaka, imati jasan i ispravan izgovor glasova te moći pratiti i razumjeti usmenu uputu. Treba imati razvijen rječnik koji se odnosi na svakodnevne pojave i predmete, priopćavanje svojih misli i potreba,  glasovnu analizu i sintezu – rastavljanje riječi na glasove i spajanje glasova u riječ (dijete ne treba znati čitati prije polaska u školu)…

Ove vještine procjenjuje logoped. Ako on procjeni da dijete nije ovladalo potrebnim predvještinama čitanja i pisanja, bolje je posvetiti godinu dana rada na tim vještinama nego poslati dijete u okruženje za koje nije spremno.

  • Opće znanje i kognitivne sposobnosti, pažnja – uključuje primjerenu pažnju i koncentraciju (15 – 20 min) te da može selektivno i namjerno usmjeravati pažnju na određene sadržaje, odupirati se onome što ga ometa. Dijete treba imati znanja o sebi, obitelji, prirodi i prirodnim pojavama, numeričko poimanje (brojanje, odnosi više-manje itd.), vizualnu percepciju (diskriminira različite oblike i veličinu predmeta), prepoznavanje i imenovanje boja, orijentaciju u prostoru i vremenu te uočavanje veza i odnosa među stvarima i pojavama.

Za više detalje pogledajte webinar na youtube kanali Kokolingo.

Grb Grada Zadra

Grb Grada Zadra

Odlukom Gradskoga vijeća grada Zadra školski bend OŠ Krune Krstića dobio je Grb Grada Zadra za promicanje glazbe među mladima. Svečana dodjela održana je u Hrvatskom kazalištu Zadra, na Dan grada Zadra, sv. Krševana, dana 24. studenoga 2025. godine.

Natjecanje Dabar 2025

Natjecanje Dabar 2025

10. jubilarni izazov Dabar @ucitelji.hr završen je! 48036 učenica i učenika pristupilo je izazovu i pokazalo svoje logičko i računalno razmišljanje kroz 12 zanimljivih zadataka koje su mogli rješavati tijekom 40 minuta u svojim školama i pod nadzorom svojih učitelja....

Školski bend

Školski bend

Bend čine profesori škole koji svojim radom i ostvarenim programima promiču i potiču učenike na bavljenje glazbom ali i druženje u slobodno vrijeme.  U svoj rad uključuju i učenike koji na taj način, neposredno, stvaraju prisniji i opušteniji odnos s profesorima,...

Festival prava djece

Festival prava djece

U sklopu 17. Festivala prava djece u našoj školi održana je radionica pod nazivom Razgovor počinje filmom. 7. D. razred gledao je petnaestominutni norveški film "Budi svoj, dovoljno je" u kojem su glumci njihovi vršnjaci. Nakon pogledanog filma, učenici su...

Skip to content