CHAT projekt

Projekt međunarodne razmjene učenika se nastavlja. Učenici iz Mađarske su stigli kod nas 18. rujna 2023. godine i ostaju do 23. rujna 2023. godine. Tijekom navedenih dana organizirane su im radionice u školi i hosteu, izleti, razgledavanje povijesnih znamenitosti našega grada.

Foto galerija

Iz medija

Video 

ČITANJE JE ZAKON! – razredni projekt

ČITANJE JE ZAKON! – razredni projekt

„Kako putovati kroz vrijeme? – Čitaj!“

Posjedovanje knjige možemo usporediti s putovnicom, no knjiga nam daje mogućnost putovanja bez izlaska iz doma. Ona nas može poslati unaprijed ili unazad kroz vrijeme, te nas može odvesti u drugu državu. Knjige mogu rastužiti, ali i glasno nasmijati čitača, mogu pripomoći u boljem razumijevanju svijeta, sebe i drugih ljudi, te nam mogu biti izvor informacija koje pomažu u otkrivanju nečeg novog.

Lawrence, 2003.

Kako bi čitanje približili učenicima, kako bi ih potakli na čitanje i razvijali ljubav prema knjizi, osmišljen je razredni projekt s nizom aktivnosti kroz drugi razred. U razrednom projektu sudjelovali su učenici 2.a i 2. b razreda koji su uključeni u program produženog boravka. Aktivnosti su se provodile u organiziranom i slobodnom organiziranom vremenu.

UREĐENJE KUTKA – ono najvažnije što nam je bilo potrebno za krenuti u razredni projekt su knjige, naravno. Svi članovi produženog boravka su doprinijeli tome da danas u razredu imamo raznovrstan, zanimljiv, poučan i zabavan kutak za čitanje. Svatko je donio od kuće nekoliko knjiga pa su se tu našle razne slikovnice, priče, enciklopedije, časopisi itd. U kutku za čitanje uredili su košaru za svoje knjige, pisali su pouke i citate o čitanju i tako kutak učinili ljepšim.

IZRADA STRANIČNIKA – kako ne bi izgubio stranicu na kojoj si stao treba ti straničnik. Mi smo izrađivali origami straničnike i plastificirane straničnike. Ideja za straničnike je bezbroj, sigurno ćemo još neke napraviti.

„STOLICA PRIČALICA“ – učenici su jedni drugima čitali priče, a nakon slušanja su imali zadatak – prepričati odslušano, izmijeniti kraj priče, nacrtati najzanimljiviji dio priče ili najdraži lik i sl.

AUDIO PRIČE – slušali smo već pripremljene priče preuzete s internetskih stranica. Nakon slušanja su djeca isto imala zadatak. Kod ove aktivnosti kao i kod prethodne, najveći problem učenicima je bio sjesti mirno i samo slušati. Ako jednog dana želimo izražajno i izvrsno čitati isto tako moramo naučiti i slušati odnosno razumjeti ono što smo čuli.

ILUSTRACIJA PRIČE – obilježili smo Dane zahvalnosti za plodove zemlje tako što su učenici ilustrirali priču Kiflica i kruh. Osim u verziji slikovnice, priču smo prikazali i u digitalnom obliku, a možete ju pogledati klikom na poveznicu.

https://read.bookcreator.com/kkyTtMOkSifhsVyIvIXpQyYXIfO2/Id8-rJcVTUeeUd58eTM1mw

PRIČE IZ VREĆICE – na prikupljene i pripremljene kamenčiće učenici su crtali likove, stvari, oblike, vremenske prilike, prirodu, životinje i sl. Kamenčiće smo stavili u vrećice, a izvlačeći kamenčiće nastale su zanimljive i smiješne priče. Ovo je aktivnost koja je kod učenika izazvala najviše pozitivnih reakcija, odnosno s puno želje i volje su stvarali priče i svi su rado sudjelovali. Svakako je aktivnost koju ćemo ponavljati, a za ukrašavanje kamenčića već smo dobili neke nove ideje.

NATJECANJE U ČITANJU – učenici su čitali izabrane priče nakon kojih su imali zadatke koje su rješavali u svoje pisanke. svatko je čitao u slobodno vrijeme odnosno kada bi odradili domaću zadaću i vježbu. Pobjednica natjecanja u čitanju bila je učenica Loreta Petani.

24 PJESME DO BOŽIĆA! – učenici su pripremili adventski kalendar, svatko je izvukao jedan broj, odnosno dan kada izvlači svoju pjesmicu i čokoladicu. Pjesmice su bile prigodne tematike sa zadacima nakon slušanja.

Cilj je bio poboljšati tehniku čitanja, bogatiti vokabular, poticati maštu, opustiti se uz čitanje i na kraju zavoljeti čitanje, radovati se novoj priči i razvijati kulturu čitanja. Naša misija još nije završena…

Matematička šetnja gradom

Obrazovni sadržaj (7. razred)

Matematička šetnja gradom je obrazovni sadržaj koje su osmislile učiteljica matematike Ana Kanjer i učiteljica engleskog i talijanskog jezika Sonja Lovrić – Lilić.

MATEMATIČKA ŠETNJA GRADOM

Ciljevi:

  • Proširiti matematička znanja i otkriti zanimljivosti vezane za grad Zadar
  • Sudjelovati u različitim zabavnim  grupnim aktivnostima
  • Stvarati nove ideje o tome čime se bavi matematika
  • Upoznati povijest grada
  • Izgradnja pozitivnog stava prema matematici i stranim jezicima
  • Popularizacija matematike i stranog jezika
  • Jačanje suradnje među učiteljima i nastavnicima
  • Razmjena iskustva i primjera dobre prakse

Odgojno-obrazovni ishodi:

  • MAT OŠ C.5.1. Opisuje skupove točaka u ravnini te analizira i primjenjuje njihova svojstva i odnose.
  • MAT OŠ D.7.4. Računa i primjenjuje opseg i površinu kruga i njegovih dijelova.
  • MAT OŠ D.5.4. Računa i primjenjuje opseg i površinu geometrijskih likova.

Očekivanja međupredmetnih tema:

Učiti kako učiti 

  • uku A.3.1.Učenik samostalno traži nove informacije iz različitih izvora, transformira ih u novo znanje i uspješno primjenjuje pri rješavanju problema.
  • uku A.3.2.Učenik se koristi različitim strategijama učenja i primjenjuje ih u ostvarivanju ciljeva učenja i rješavanju problema u svim područjima učenja uz povremeno praćenje učitelja.
  • uku A.3.3.Učenik samostalno oblikuje svoje ideje i kreativno pristupa rješavanju problema.
  • uku B.3.4.Učenik samovrednuje proces učenja i svoje rezultate, procjenjuje ostvareni napredak te na temelju toga planira buduće učenje.
  • uku C.3.2.Učenik iskazuje pozitivna i visoka očekivanja i vjeruje u svoj uspjeh u učenju.
  • uku C.3.3.Učenik iskazuje interes za različita područja, preuzima odgovornost za svoje učenje i ustraje u učenju.
  • uku D.3.2.Učenik ostvaruje dobru komunikaciju s drugima, uspješno surađuje u različitim situacijama i spreman je zatražiti i ponuditi pomoć.

Poduzetništvo 

  • pod A 3.2. Snalazi se s neizvjesnošću i rizicima koje donosi.   
  • pod B 3.2. Planira i upravlja aktivnostima.   

Osobni i socijalni razvoj 

  • osr A 3.3. Razvija osobne potencijale.   
  • osr A 3.4. Razvija radne navike.  
  • osr B 3.2. Razvija komunikacijske kompetencije.   
  • osr B 3.4. Suradnički uči i radi u timu.   
  • osr C 3.4. Razvija kulturni i nacionalni identitet zajedništvom i pripadnošću skupini.  

Građanski odgoj i obrazovanje 

  • goo A 3.1. Ponaša se u skladu s dječjim pravima u svakidašnjemu životu.  
  • goo B 3.2. Sudjeluje u odlučivanju u demokratskoj zajednici.  
  • goo C 3.1. Sudjeluje u aktivnostima škole.  
  • goo C 3.2. Promiče solidarnost u školi. 

Ishodi aktivnosti:

  • Prikuplja definicije o krugu, kružnici,kvadratu, pravokutniku  i njihovim dijelovima.
  • Razvija matematičku komunikaciju u preciznom i točnom izražavanju.
  • Opisuje svojstva i dijelove kruga i kružnice, kvadrata i pravokutnika

Oblici i metode rada:

  • rad uz literaturu
  • rad u skupini
  • prezentacija rezultata

 

 

 

Women mathematicians who have changed the world

Cilj školskog projekta  " Women mathematicians who have changed the world"  je upoznavanje učenika sa stvaralaštvom najboljih matematičarki svijeta, otkrivanje zanimljivih činjenica vezanih uz njih. Promicanje komunikacijskih, socijalnih i prezentacijskih vještina kod mladih.

Namjena: Popularizacija matematike, engleskog jezika i informatike među mladima,  razvoj pozitivnog stava, razvoj vještina cjeloživotnog učenja, proširivanje nastavnog sadržaja. Usavršavanje suradnje i pozitivnog odnosa među učenicima.

Nositelji projekta: Učiteljica matematike Ana Kanjer (koordinator), učiteljice engleskog jezika Zorka Bebić Tokić (sudionik) i Marina Bais (sudionik), učiteljica informatike Anita Nikić (sudionik) te učenici od 6. – 8. razreda.

Način realizacije: Izrada plakata, uređivanje panoa, izložba učeničkih radova, izrada fotoknjige (upotreba digitalne tehnologije).

Vremenik: Prosinac – svibanj

Način vrednovanja i način korištenja rezultata vrednovanja: Zajednička analiza uspješnosti realizacije projekta kroz otvorenu tribinu te  kritički osvrt. Analiza uspješnosti realizacije projekta. Vrednovat će se učenikovo zalaganje i temeljitost u provođenju istraživačkog zadatka, razumijevanje, snalažljivost i sposobnost te izvođenje zaključka.

 

Link na konačni rezultat projekta:

Book 

Koliko poznaješ Europu?

Učenici sedmih razreda su na satu informatike izrađivali kvizove na temu : Koliko poznaješ Europu? 

Ovdje dijelimo poveznice uspješnijih zadataka,   Provjerite svoje znanje pozivanjem dostupnih  poveznica. 

Sretno!

 

  1. https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=FvJamzTGgEurAgyaPQKQkWV-TSC6hB9Kip9TMEzKI1tURUFYRThKNUJaM1I2WVo4MkFWQjVKSzlMUi4u
  2. https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=FvJamzTGgEurAgyaPQKQkVFITFzl7wtIg20R5fRln-FUNzVVSE9MNVhGSkNRTzE5VjBHMDFRQzVYUy4u
  3. https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=FvJamzTGgEurAgyaPQKQkaxL7fmXbpNKuKyEm361cUtUMTRQTEhFUTJLSjVCV1FaQlUxNlpDNzNQNy4u
  4. https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=FvJamzTGgEurAgyaPQKQkXXpfUhUw5RBharTQcw2JyRUQ1JHTk1TOENGNDRJRkMzUTdFMThYOVZJVy4u
  5. https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=FvJamzTGgEurAgyaPQKQkRFS3lMJDStFmjj9dt_d9chUQjM5NkVVVVc1OUxaOUUwVTdSQlc4MUg1US4u
  6. https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=FvJamzTGgEurAgyaPQKQkXRxtWbwwFlKo07wCCNDs4hUNTVVMTYyTjVOSFRONlhUVVIwTzNMUVFBSS4u
  7. https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=FvJamzTGgEurAgyaPQKQkVEMDdtNZZdCvrFhFs4ct7NUNlZQQTc1QzZaRTM2Rk0zVFgyV005OVRWWS4u
  8. https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=FvJamzTGgEurAgyaPQKQkfuXt5P70dRBn5Bhfp-Az2BUME1PTEU0TUlHR1ZKT0xYMjJaNEJYUTdYQi4u
  9. https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=FvJamzTGgEurAgyaPQKQkahmG9SdSf5MgOxFp6Hmla9UNDlWQzJIMEFSTVJWTVUyN0RVOTU2WjNSMC4u
  10. https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=FvJamzTGgEurAgyaPQKQkWp8BprS6w1Hu7M1nGZv7y9UNjNWV0NEWkxaU0xIWFFYM0I2VkI5N0tXNS4u

Alge u STEM –

 

Vrijedni STEM- ovci su nastavili istraživati morske organizme i u četvrtak 27. travnja. Ovaj put smo se
uhvatili algi. Podijelili smo ih u skupine, herbarilizirali. Ako vas pitaju zašto smo donijeli najlonke u
školu, nemojte nam se smijati jer komadići najlonki pomažu da alge drže za papir i da ljepše ispadnu.
Djelić atmosfere je u fotogaleriji.
Učiteljica Barbara Hadeljan

Identificiraj me, kodiraj me

 

Bio je lijep i sunčan dan u srijedu 26. travnja pa su učenici koji su u STEM County projektu zajedno s
učiteljicom Barbarom Hadeljan odlučili malo istražiti organizme koji žive u moru uz blizini naše škole.
Bilo je veselo i zanimljivo. Oni najhrabriji su ušli u more i sakupljali organizme. Školjkaše smo
determinirali uz pomoć ključeva za određivanje. Sakupljali smo i alge, podijelili smo ih u smeđe,
zelene i crvene alge. Čuli smo da su neke od njih indikatori čistoće mora. Kasnije su djeca s učiteljicom informatike kodirali organizme. Djelić atmosfere pogledajte u fotogaleriji.

Skip to content