Modelarska liga – ekipno natjecanje učenika 5. – do 8. razreda OŠ u području modelarstva i maketarstva održana je 6. svibnja 2024. u SŠ Vice Vlatkovića u Zadru.
Organizatori natjecanja Društvo pedagoga tehničke kulture Zadar u suradnji s HZTK, Zajednicom tehničke kulture Zadarske županije i Upravnim odjelom za kulturu i šport grada Zadra zajedno s domaćinom iz SŠ Vice Vlatkovića ravnateljem Tihomirom Tomčićem, ugostilo je 18 ekipa u pratnji svoji mentora.Natjecatelji unutar svake ekipe izrađivali su jednak projektni zadatak „Model stolice za ljuljanje“ sa alatima i strojevima za obradu drva prema dobivenim uputama i tehničkim crtežima. Vrijeme izrade je 3 sata (180 min).
Našu školu predstavljale su:
ekipa – “THE SMITHS” – Marija Brkić i Lucija Grancarić, učenice 8. r., pod vodstvom učiteljice tehničke kulture Jasenke Čirjak.
Isti dan, škola domaćin SŠ Vice Vlatkovića, organizirala je Dane otvorenih vrata, te su mnogi učenici imali mogućnost nazočiti velikom broju prezentacijskih radionica, obilasku škole i dobivanju informacija o mogućnostima školovanja.
24.4. u videopozivu s rimskom školom naši učenici (zajedno s učiteljicom Sonjom Lovrić-Lilić) predstavili su naš rimski forum, a rimski učenici su predstavili forum koji se nalazi u njihovom gradu. Više u galeriji.
U OŠ Zadarski otoci, 23.4.2024. se održalo županijsko natjecanje Sigurno u prometu. Pristupilo je devet škola, osamnaest dječaka i osamnaest djevojčica. Našu školu su predstavljali:
Da ima ljudi velikog srca, potvrdio je g. Tomislav Perović, sumještanin gradskog naselja Ploče, koji je našim učenicima u Područnoj školi Ploče donirao lopte i numicon te nas tom gestom uvelike razveselio. Ovim putem mu zahvaljujemo.
Učenici PŠ Ploče sa svojim učiteljicama i ravnateljica Jasmina Matešić.
Nakon glasanja u Formsu za najbolje karikature u kategoriji razredne i predmetne nastave, odabrani su sljedeći radovi koji će predstavljati našu školu na Regionoviziji.
U nastavku se nalazi tablica s terminima za vađenje krvi, sistematski pregled i testiranje u školi.
U tablici će te svoje dijete naći po inicijalima i datumu rođenja.
Upute za laboratorij
Za upis djece u I. razred osnovne škole za školsku godinu 2024/2025. laboratorijske pretrage
krvne slike (KS), kolesterol i kemijska analiza urina (test traka) i obavit će na odjelu za laboratorijsku dijagnostiku Opće bolnice Zadar. Uputnicu izdaje liječnik školske medicine. Roditelji ne moraju doći po uputnice (biti će poslane elektronskim putem). U laboratoriji treba doći sa djecom u naručeni termin s važećom zdravstvenom iskaznicom.
Vađenje uzorka krvi natašte radnim danom od 07:00 do 08:00 sati.
Potrebno je donijeti prvi jutarnji urin u čistoj čašici za urin (uz prethodnu toaletu djeteta, pomokriti se kod kuće).
Vađenje krvi obavljati će se ORL AMBULANTI 2. kat POLIKLINIKE OB ZADAR.
Upute za sistematski pregled
Pregled za upis u 1. razred obavljat ćemo u ambulanti školske medicine DR. UHODA SORIĆ (023/241-647) na 2. katu Poliklinike (adresa: Ljudevita Posavskog 7 Zadar).
Molimo roditelje da donesu:
pedijatrijski karton djeteta (žuti)- kod odabranog pedijatra
cjepnu knjižicu (plavu) djeteta
zubnu putovnicu djeteta – pod "opširnije"
ispunjeni info letak – pod "opširnije"
zdravstvenu knjižicu djeteta
nalaze (u koliko dijete ima)
Ukoliko niste u mogućnosti ispoštovati dodijeljeni termin molimo vas da se javite na gore navedeni broj telefona radi dogovora o novom terminu.
Upute za procjenu spremnosti za školu
Što znači biti spreman za školu?
Spremnost za školu obuhvaća brojne vještine:
Fizički (zdravstveni) status i senzomotorički razvoj – uključuje vještinu koordiniranih pokreta i ravnoteže u svim oblicima prirodnog kretanja, finu motoriku (spretnost ruke i prstiju, koordinacija oko-ruka, držanje olovke, kontroliranje olovke na papiru), usvojene navike hranjenja, spavanja te uspostavljena kontrola fizioloških funkcija.
Socioemocionalni razvoj – uključuje spremnost na odvajanje od roditelja, prepoznavanje i samoregulaciju emocija, odgađanje zadovoljenja vlastitih potreba, određenu razinu tolerancije na frustracije, prihvaćanje neuspjeha, kontrolu impulsa, sposobnost da ograniči vlastita agresivna i ometajuća ponašanja, zna da se ne smije prekidati druge dok govore, empatiju, sposobnost prepoznavanja i komunikacije o vlastitim osjećajima.
Što je dijete u ovom aspektu zrelije to će lakše uspostavljati pozitivne odnose s okolinom, bit će uključenije u nastavu i imati veću šansu razviti pozitivan stav prema učenju i školi.
Ako dijete ima teškoća s nekom od navedenih komponenti, to bi moglo predstavljati problem i za njega i za opću razrednu dinamiku.
Jezični razvoj – usvojenost gramatičkih pravila, jasan izgovor glasova, praćenje i razumijevanje uputa, rječnik koji se odnosi na svakodnevne pojave i predmete, priopćavanje svojih misli i potreba, glasovnu analizu i sintezu – rastavljanje riječi na glasove i spajanje glasova u riječ (dijete ne treba znati čitati prije polaska u školu)…
Ove vještine procjenjuje logoped. Ako on procjeni da dijete nije ovladalo potrebnim predvještinama čitanja i pisanja, bolje je posvetiti godinu dana rada na tim vještinama nego poslati dijete u okruženje za koje nije spremno.
Opće znanje i kognitivne sposobnosti, pažnja – uključuje primjerenu pažnju i koncentraciju (15 – 20 min), znanja o sebi, obitelji, prirodi i prirodnim pojavama, numeričko poimanje, vizualnu percepciju, prepoznavanje i imenovanje boja, orijentaciju u prostoru i vremenu te uočavanje veza i odnosa među stvarima i pojavama.