ČITANJE JE ZAKON! – razredni projekt
„Kako putovati kroz vrijeme? – Čitaj!“
Posjedovanje knjige možemo usporediti s putovnicom, no knjiga nam daje mogućnost putovanja bez izlaska iz doma. Ona nas može poslati unaprijed ili unazad kroz vrijeme, te nas može odvesti u drugu državu. Knjige mogu rastužiti, ali i glasno nasmijati čitača, mogu pripomoći u boljem razumijevanju svijeta, sebe i drugih ljudi, te nam mogu biti izvor informacija koje pomažu u otkrivanju nečeg novog. (Lawrence, 2003.)
Kako bi čitanje približili učenicima, kako bi ih potakli na čitanje i razvijali ljubav prema knjizi, osmišljen je razredni projekt s nizom aktivnosti kroz drugi razred. U razrednom projektu sudjelovali su učenici 2.a i 2. b razreda koji su uključeni u program produženog boravka. Aktivnosti su se provodile u organiziranom i slobodnom organiziranom vremenu.
UREĐENJE KUTKA - ono najvažnije što nam je bilo potrebno za krenuti u razredni projekt su knjige, naravno. Svi članovi produženog boravka su doprinijeli tome da danas u razredu imamo raznovrstan, zanimljiv, poučan i zabavan kutak za čitanje. Svatko je donio od kuće nekoliko knjiga pa su se tu našle razne slikovnice, priče, enciklopedije, časopisi itd. U kutku za čitanje uredili su košaru za svoje knjige, pisali su pouke i citate o čitanju i tako kutak učinili ljepšim.
IZRADA STRANIČNIKA - kako ne bi izgubio stranicu na kojoj si stao treba ti straničnik. Mi smo izrađivali origami straničnike i plastificirane straničnike. Ideja za straničnike je bezbroj, sigurno ćemo još neke napraviti.
„STOLICA PRIČALICA“ – učenici su jedni drugima čitali priče, a nakon slušanja su imali zadatak - prepričati odslušano, izmijeniti kraj priče, nacrtati najzanimljiviji dio priče ili najdraži lik i sl.
AUDIO PRIČE – slušali smo već pripremljene priče preuzete s internetskih stranica. Nakon slušanja su djeca isto imala zadatak. Kod ove aktivnosti kao i kod prethodne, najveći problem učenicima je bio sjesti mirno i samo slušati. Ako jednog dana želimo izražajno i izvrsno čitati isto tako moramo naučiti i slušati odnosno razumjeti ono što smo čuli.
ILUSTRACIJA PRIČE – obilježili smo Dane zahvalnosti za plodove zemlje tako što su učenici ilustrirali priču Kiflica i kruh. Osim u verziji slikovnice, priču smo prikazali i u digitalnom obliku, a možete ju pogledati klikom na poveznicu.
https://read.bookcreator.com/kkyTtMOkSifhsVyIvIXpQyYXIfO2/Id8-rJcVTUeeUd58eTM1mw
PRIČE IZ VREĆICE – na prikupljene i pripremljene kamenčiće učenici su crtali likove, stvari, oblike, vremenske prilike, prirodu, životinje i sl. Kamenčiće smo stavili u vrećice, a izvlačeći kamenčiće nastale su zanimljive i smiješne priče. Ovo je aktivnost koja je kod učenika izazvala najviše pozitivnih reakcija, odnosno s puno želje i volje su stvarali priče i svi su rado sudjelovali. Svakako je aktivnost koju ćemo ponavljati, a za ukrašavanje kamenčića već smo dobili neke nove ideje.
NATJECANJE U ČITANJU – učenici su čitali izabrane priče nakon kojih su imali zadatke koje su rješavali u svoje pisanke. svatko je čitao u slobodno vrijeme odnosno kada bi odradili domaću zadaću i vježbu. Pobjednica natjecanja u čitanju bila je učenica Loreta Petani.
24 PJESME DO BOŽIĆA! – učenici su pripremili adventski kalendar, svatko je izvukao jedan broj, odnosno dan kada izvlači svoju pjesmicu i čokoladicu. Pjesmice su bile prigodne tematike sa zadacima nakon slušanja.
Cilj je bio poboljšati tehniku čitanja, bogatiti vokabular, poticati maštu, opustiti se uz čitanje i na kraju zavoljeti čitanje, radovati se novoj priči i razvijati kulturu čitanja. Naša misija još nije završena...
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |