preskoči na sadržaj

Login
Korisnik:
Lozinka:
Popis udžbenika i radnih bilježnica šk.god.2021./2022.

                                                                                                                    

 

    Vladimir Lončarević, Glas Koncila

 

 

Brojač posjeta
Ispis statistike od 2. 7. 2014.

Ukupno: 2119095
Danas: 92
Vijesti i događanja

Dijelovi iz službenih uputa na koje se treba posebno obratiti pozornost

Poštovani roditelji,

Prenosim dijelove iz službenih Uputa HZJZ na koje se treba posebno obratiti pažnja, uz dodatna pojašnjenja i napomene:

Ostanak kod kuće kada je to moguće.

Također potičemo ostanak kod kuće sve djece za koju se to može osigurati, s obzirom da broj djece u školama može biti takav da se mjere fizičkog razmaka u tim kolektivima neće moći poštovati. Budući da će se nastava na daljinu i dalje održavati, potičemo nastavak obrazovanja djece razredne nastave od kuće, u svim situacijama kad je to moguće.

 

Djeca s kroničnim bolestima ili u doticaju s kroničnim bolesnicima.

Preporučuje se ostanak kod kuće djece i osoblja/djelatnika s kroničnim bolestima (respiratornim, kardiovaskularnim, dijabetesom, malignim bolestima, imunodeficijencijama, djece s većim tjelesnim/motoričkim oštećenjima) kao i djece čiji roditelji/skrbnici ili ukućani imaju jednu od navedenih bolesti. Ako ukućani osoblja/djelatnika imaju jednu od navedenih bolesti ili su starije životne dobi (65 i više godina), osoblje/djelatnici se tijekom boravka kod kuće pridržavaju mjera fizičkog razmaka u odnosu na ukućane kao i pojačane higijene, radi zaštite ukućana.

 

Fizičko udaljavanje od 2 m.

Fizički razmak od najmanje 2 metra u zatvorenom prostoru preporuča se održavati kada je god moguće između djelatnika i djece, s iznimkom njege djeteta koja se provodi u što kraćem vremenu.

Fizički razmak kao i pojačanu osobnu higijenu djece neophodno je poticati ali treba očekivati da će kod provedbe neminovno dolaziti do određenih odstupanja uslijed razvojnih značajki pojedinih dobi koje karakterizira:

− istraživanje prostora i predmeta koji okražuju dijete (u određenoj dobi stavljanje u usta ruku i predmeta),

− znatiželja u odnosu na druge osobe/drugu djecu,

 − nerazumijevanje uputa,

− nepoštovanje uputa, motorička nespretnost i nedoraslost,

− motorički nemir i potreba za kretanjem.

 

Organizacija rada s djecom

Boravak u školama bit će organiziran na sljedeći način:

• odgojno-obrazovne skupine djece s manjim brojem uvijek iste djece (po mogućnosti do 9 djece u grupi i jedan nastavnik što ukupno daje po mogućnosti 10 osoba – nakon formiranja skupine djece, 14 dana od početka primjene ovih uputa uključujući neradne dane, ne primaju se nova djeca u skupinu)

  • Broj učenika u razredu u mješovitom modelu i razredu u školi (prije 16. svibnja) ostaje jednak.

• za jednu grupu djece brine jedan nastavnik odnosno dva (u slučaju produženog boravka u školi) bez „preklapanja“

  • To znači da učenici u razrednoj nastavi neće u učionicama imati nastavu za predmete koje ne predaje njihov učitelj razredne nastave (strani jezik, izborne i fakultativne predmete).

• izbjegava se fizički kontakt (bliski kontakt) djece iz jedne odgojno-obrazovne skupine s drugom djecom, roditeljima/starateljima druge djece i drugim djelatnicima ustanove,

• svaka odgojno-obrazovna skupina boravi u jednoj odgovarajućoj prostoriji,

• nastavnik s djecom provodi što je više moguće vremena na otvorenom,

• školske klupe razmiču se tako da djeca sjede na udaljenosti od 2 metra i to svako dijete uvijek na istom mjestu.

 

Ulazak i izlazak iz škola

 

Ograničen ulazak u školske ustanove.

Do daljnjeg su zabranjeni svi posjeti školama (primjerice kazališne predstave, izvannastavne aktivnosti i sl.). Neophodno je osigurati protok/dolazak što manjeg broj osoba, kako na ulazu u školu tako i u unutarnjim prostorima ustanove.

 

Primopredaja djece.

Roditelji/skrbnici dovode i odvode djecu u predmetne ustanove na način da, ako je ikako moguće, ne ulaze u ustanovu osim u krajnjoj nuždi, već dolaze do ulaza pri čemu zadržavaju distancu od najmanje 2 metra u odnosno na druge roditelje/skrbnike i djecu.

 

Školska oprema.

Učenik dolazi i odlazi iz škole sa školskom torbom te svoju opremu i pribor ne dijeli s drugim učenicama.

 

Pratnja djece do školske ustanove ili iz nje.

Dijete roditelj/skrbnik dovodi i odvodi iz ustanove na način da je u pratnji jednog djeteta uvijek jedna odrasla osoba/roditelj/skrbnik. Kada je god moguće, u pratnji pojedinog dijeta uvijek je ista osoba ili se izmjenjuju dvije odrasle osobe.

 

Rizični pratitelji.

Kada god je moguće, u pratnji djeteta treba biti odrasla osoba koja živi u istom kućanstvu s djetetom te upravo ona osoba koja je, u odnosu na druge osobe koje bi mogle dovoditi i odvoditi dijete, uključena u takav tip dnevnih aktivnosti da je njena mogućnost zaraze s COVID-19 najmanja. Kada god je moguće, u pratnji djeteta treba biti odrasla osoba koja ne spada u rizičnu skupinu na obolijevanje od COVID-19, to jest nije starije životne dobi (65 i više godina) niti je kronični bolesnik.

 

Ulazak u škole po razrednim odjelima.

 

  • Kako bi se osigurao što manji protok i doticaj učenika, razredni odjeli neće početi s nastavom u isto vrijeme. Npr. škola može napraviti intervale od 10 ili 15 minuta u kojima učenici dolaze pa bi tako učenici prvog razreda počeli između 8:00 i 8:20 ukoliko škola ima tri prva razredna odjela (A razred u 8:00; B razred u 8:20 i C razred u 8:20); učenici drugog razreda bi krenuli s nastavom između 8:20 i 8:40 ukoliko također imaju tri razredna odjela, itd. Škole u pravilu imaju više od jednog ulaza pa učenici mogu ulaziti na različite ulaze, tako se može ispoštovati Uputa HZJZ-a, a učenici bi bili u školi do 9:00. Ovo je samo primjer i svaka škola treba napraviti raspored koji je za nju primjeren. Ovakav raspored treba uskladiti i s produženim boravkom, gdje on postoji, kako bi djeca bila zbrinuta u predviđenom vremenskom rasponu.

 

  • Roditelji se ne okupljaju na ulazu.

 

  • Razredni odjeli neće imati školske odmore u isto vrijeme nego s određenim razmakom, a u skladu s vremenom u kojem su započeli s nastavom. Mali odmor učenici mogu provesti u svojoj učionici ili izaći na školsko dvorište uz primjerenu fizičku udaljenost od drugih razrednih odjela.

 

  • Veliki odmor na kojem se dijeli hrana također neće biti u isto vrijeme za sve razredne odjele. Preporuča se hranu odmah pripremiti za konzumaciju i podijeliti ju učenicima u učionici ili na otvorenom prostoru škole ako je to moguće.

 

Bolesni roditelji.

Roditelji/skrbnici ne smiju dovoditi niti odvode djecu iz ustanova niti ulaziti u vanjske prostore (dvorište, vrt, igralište) i unutarnje prostore ustanove ako imaju povišenu tjelesnu temperaturu, respiratorne simptome poput kašlja i kratkog daha ili koji su pod rizikom da su mogli biti u kontaktu s osobama pozitivnim na COVID-19 ili su pod sumnjom da bi mogli biti zaraženi s COVID-19 a pogotovo ako su u samoizolaciji jer tada ne smiju izlaziti iz kuće.

 

Bolesna djeca.

Djeca koja imaju povišenu tjelesnu temperaturu, respiratorne simptome poput kašlja i kratkog daha ili koji su pod rizikom da su mogli biti u kontaktu s osobama pozitivnim na COVID-19 (primjerice u kućanstvu ili u ustanovi) ili su pod sumnjom da bi mogli biti zaražena s COVID-19 ostaju kod kuće te ih roditelji/skrbnici ne smiju dovoditi u ustanove.

 

Činjenice iz prethodne dvije rečenice, kao i činjenicu da se radi o djetetu s oba zaposlena roditelja te ne postoji druga mogućnost zbrinjavanja djece, kao i to da je roditelj upoznat s uputama u cjelini, roditelj potvrđuje pisanom izjavom ravnatelju ustanove prije uključivanja djeteta u ustanovu.

 

Roditelji/skrbnici imaju obavezu izmjeriti tjelesnu temperaturu djetetu svaki dan prije dolaska u ustanovu, te u slučaju povišene tjelesne temperature ne smiju dovoditi dijete u ustanovu već se javljaju telefonom ravnatelju ustanove i izabranom pedijatru/liječniku obiteljske medicine radi odluke o testiranju i liječenju djeteta. Ako djeca razviju simptome COVID infekcije tijekom boravka u ustanovi, odgajatelji/učitelji odmah obavještavaju roditelje, koji u najkraćem roku moraju doći po dijete.

 

Druge zarazne bolesti.

Djeca sa znakovima drugih zaraznih bolesti također ne dolaze u ustanovu.

 

Djeca

 

Djeca ne nose zaštitne maske.

 

Dječja odjeća, obuća i školski pribor.

Poželjno je da svaki učenik sam postupa sa svojom odjećom i obućom, školskim priborom, torbama, knjigama, no ako nije u mogućnosti, učitelj nakon dodirivanja odjeće i obuće, školskog pribora, torbi, knjiga trebaju poslije toga poslije toga dezinficirati ruke.

 

Nastava na otvorenom.

Za lijepog vremena preporučuje se nastava na otvorenom prostoru, kada god je moguće.

 

Tjelesne aktivnosti.

Kod tjelesne aktivnosti neophodno je izbjegavati aktivnosti koje intenzivno ubrzavaju i produbljuju disanje kao i brzo trčanje i druge oblike brzog kretanja djece. Ako se takve aktivnosti ne mogu izbjeći, neophodno je povećati razmak između djece tako da razmak bude što je moguće veći a svakako veći od 2 m. Ne preporučuje se izvođenje nastave tjelesnog odgoja u zatvorenom prostoru.

                                           

DODATNE NAPOMENE ZA RODITELJE:

 

  • Za sve učitelje epidemiolozi HZJZ će održati webinar o Uputama HZJZ-a.
  • Prvi dan nastave u školi treba započeti uputama učenicima kako se ponašati, prati ruke, održavati fizički razmak i sl.
  • Isti učitelj će raditi s istim razrednim odjelom cijelo vrijeme ako je to moguće što znači da se predmeti koje izvode predmetni učitelji i dalje izvode u nastavi na daljinu.
  • Broj sati nastave Tjelesne i zdravstvene kulture će biti smanjen, ali svakako treba s učenicima napraviti jednostavne vježbe razgibavanja u trajanju od 5 minuta.  
  • Učenici će u školi, u prosjeku, provesti 3 do 4 školska sata, osim onih koji su u produženom boravku.
  • Nije preporučljivo da roditelji ulaze u prostor škole pa se informacije i roditeljski sastanci mogu obaviti telefonskim putem ili videopozivom.

 

 

Zahvaljujem svima koji su već poslali potpisanu Izjavu. Molila bih one koji još nisu donijeli odluku da to učine kako bismo imali potrebne informacije za organizaciju rada.

Hvala na suradnji i razumijevanju.

 

 

                                                                                                                              Ravnateljica

 

                                                                                                                        Jasmina Matešić

 




Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Jasmina Matešić   datum: 2. 5. 2020.


Centar DaR


Sandučić povjerenja

 

 


Kalendar
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji





preskoči na navigaciju